Hudvårdshögskolan

Hud- och spaterapeut utbildning

Vi utbildar dig till expert på hudvård och spa!

Hudvårdshögskolan - en modern hudterapeut utbildning med examinationer från ITEC och CIDESCO

Hudvårdshögskolan erbjuder dig en Hud-och Spaterapeut utbildning med:

• En välrenommerad Yrkesexamen

• CSN studiestöd (avser deltid)

• ett modernt upplägg

• de kunskaper som arbetslivet efterfrågar

Du anpassar studietakten efter dina förutsättningar!

• Studera på heltid – 1 år

• Studera på deltid – 2 år

Våra samlade erfarenheter blir dina nya kunskaper!

Hudvårdshögskolans erfarna lärarkår i kombination med Exuviance/Neostrata medicinskt utvecklade hudvård ger dig en gedigen yrkeskompetens.

Arbeta var du vill i världen!

Hudvårdshögskolan är den enda hudterapeututbildningen i Skandinavien som leder till två världsledande examinationer; ITEC och CIDESCO.

Med dessa examen på ditt CV kan du arbeta var som helst internationellt.

“Det är en bra utbildning! Här får man en helhet, även om jag inte kommer arbeta med alla delar. Fördelen med Hudvårdshögskolan är att man tänker lite utanför boxen, att det inte bara är det klassiska som man måste lära sig. Man får så mycket mer. Apparatur, studiebesök hos leverantörer och en direkt kontakt med näringslivet som man inte får på andra skolor.”

Niclas Barenfeld

Välkommen till våra studerande när de har kundpraktik

Boka en avkopplande stund eller en effektiv behandling med synliga resultat till fantasipriser!

Det är med stolthet

som vi noterar att på utbildningens sista dag är det endast ett fåtal som ännu inte har ett anställningskontrakt eller är på väg att öppna sin egen klinik.

Exuviance blir Neostrata. Hudvårdshögskolan.