Steg 1

Utbildningsstart
Den 19 augusti klockan 11.00

Lektionstider

Tider beroende på ämne för dagen:

• 9.00-16.00 / 9.00-15.00 (fredagar)

• 9.30-18.00 vid klinikpraktik

• 13.00-20.00 torsdagar vid klinikpraktik

Tillval under utbildningens gång

Internationell examen efter avslutad utbildning

10-12 dagar för ITEC och CIDESCO inklusive förberedelser för dessa, skrivningar och praktisk examen. En examenskostnad tillkommer. Närmare information om examen, datum,  anmälan samt  betalningsdatum kommer under utbildningen.

Notera:
efter godkänd examen är du Certifierad att arbeta utomlands. Diplomet skickas till dig inom 4-6 veckor efter avlagd praktisk examination.

LPG terapeut

Öppen för studerande på Hudvårdshögskolan som påbörjat kursen kroppsmassage. Extern utbildning fredag (digital föreläsning) samt lördag-söndag hos leverantören.

Pris 1900 kronor (ordinarie pris ca 13 000 kronor).

Efter godkänd skrivning är du Certifierad LPG terapeut och får utföra behandlingen i skolans klinik för att få mycket praktisk kunderfarenhet.

I undervisningsavgiften ingår

Arbetskläder (två skoltröjor och ett par byxor). Samtliga arbetsinstrument, 1 set handdukar, kurslitteratur samt egen förbrukning under lektionstid.

Skolans examen

Vid godkänd examen erhålls betyg, skolans diplom och brosch.

Bokning och bekräftelse av utbildningsplats

När vi godkänt din ansökan som komplett och vi har plats att erbjuda skickar vi en bekräftelse per e-post. Därefter faktureras du anmälningsavgiften 10 000 kronor. Anmälningsavgiften betalas inom 10 dagar och din utbildningsplats är då reserverad. Obetald faktura innebär att skolan inte längre kan garantera din plats.

Resterande 75 000 kronor erläggs i sin helhet senast första utbildningsdag eller per avbetalning*).

Betalningsvillkor

Din anmälningsavgift på 10 000 kronor är en del av den totala undervisningsavgiften och erläggs som ovan för att bekräfta och reservera din utbildningsplats. Resterande belopp betalas i sin helhet senast första utbildningsdag såvida du inte vill teckna ett avbetalningskontrakt.

*) Vid avbetalning betalar du ytterligare 10 000 kr senast första utbildningsdagen och resterande 65 000 läggs upp på avbetalning med 6% räntetillägg under studietiden med slutbetalning senast 1 månad före din examen.

Kontakta rektor Sara Flyhammar för mer information om avbetalning.

Erlagd anmälningsavgift återbetalas inte vid avbokning av utbildningsplats. Du har enligt distansavtalslagen (SFS 2005:59) 14 dagars ångerrätt efter att vi mottagit din betalning av anmälningsavgiften. Efter att ångerrätten förfallit kan avbokning endast ske mot en avgift, fn 3000 kr. Ångerrätten upphör att gälla vid utbildningsstart. Avbokning ska vara skriftlig och skickas till info@hudvardshogskolan.se.  Avbokningen gäller från det datum den mottagits. Vi bekräftar alltid din avbokning. Vid frågor är du välkommen att kontakta oss via mejl eller telefon 08-653 36 41.

Ingen del av totala utbildningsavgiften återbetalas vid påbörjad utbildning.

Välkommen med din ansökan

Välkommen med din ansökan ♡